close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

שר שלום ג'רבי מספר על האופציות המגוונות להתנדבות בשירות הלאומי

מערכת שורשיא כסליו, תשעז11/12/2016

מהן השאלות שכדאי לכל מי שרוצה להתנדב לשירות הלאומי לשאול את עצמה? אילו מקומות ייחודיים מוצעים במסגרת השירות? ומה האופציה שהכי אהובה על שר שלום ג'רבי?

תגיות:

השירות הלאומי אזרחי מאפשר לכל מי שמסיבה כזו או אחרת לא גויס לצה"ל לתרום בכל זאת לחברה הישראלית, ובמקביל להעצים גם את עצמו. ההתנדבות מתבצעת במגוון רחב של גופים מתחומי החינוך, הבריאות, הרווחה והביטחון, כך שלכל מי שרוצה להתנדב לשירות ישנן אופציות רבות - על כמה מהן ועל הדרך הנכונה לבחור מבין כל האפשרויות מספר ראש רשות השירות הלאומי אזרחי שר שלום ג'רבי.

מהם הפרמטרים לבחירת מקום התנדבות?

לפעמים "מרוב עצים לא רואים את היער" ובאופן דומה בגלל שיש כל כך הרבה אופציות להתנדב בני ובנות השירות עלולים להתקשות בבחירה, ואולי אף להרגיש שהגיעו למקום שהוא לא האופטימלי מבחינתם ומבחינת היכולת שלהם לתרום באמת לחברה הישראלית.

על-מנת להגיע למקום הטוב ביותר, ממליץ שר שלום ג'רבי למתנדבים ולמתנדבות לשאול את עצמם מספר שאלות מפתח (וכמובן גם למצוא תשובה…):

ראשית, האם ברצונם לשרת ליד הבית או דווקא במקום המרוחק מהבית אשר כולל גם דיור?

שנית, מהן החוזקות והיכולות, ומה כל אחד אוהב לעשות.

שלישית, מהם הערכים לאורם פועל האדם ושברצונו לתרום לקידומם גם במסגרת שנת השירות (או השנתיים בחלק מהמקרים).

ורביעית, האם ישנו רצון "לנצל" את השירות הלאומי גם כקרש קפיצה לקריירה העתידית.

תשובות כנות ומהימנות לשאלות הנ"ל יסייעו לשיבוץ מדויק ולבחירה אופטימלית.

קשת רחבה של אפשרויות

מרבית המקומות בהם מתבצעת ההתנדבות במסגרת השירות הלאומי אזרחי הם מוסדות חינוך, משרדי ממשלה, בתי חולים וקופות חולים.

שר שלום ג'רבי מדגיש כי בכל קטגוריה שכזו ישנה קשת רחבה של אפשרויות: כך למשל מי שמבקשת לתרום במסגרת חינוכית, מתוך קרבה לתחום ואהבה לבני אדם, יכולה לבחור בין קבוצות גיל שונות (ממעונות יום דרך בתי ספר יסודיים וכלה בפנימיות), וכן בין אוכלוסיות בעלות צרכים שונים (בין אם במוסדות החינוך הרגיל, בין אם במסגרת החינוך המיוחד ובין אם בחינוך הבלתי פורמלי) - בהתאם לחתך האוכלוסיה שאליו היא מתחברת בצורה הטובה ביותר.

מקומות ייחודיים

לצד המקומות הרגילים, ישנם גם מקומות ייחודיים עליהם ממליץ שר שלום ג'רבי למי שאוהב אתגרים מרתקים במיוחד.

דוגמה אחת לכך היא המרכז למחקר גרעיני שבשורק (ליד יבנה) שבו מתנדבות כשלושים בנות שירות ב-4 מסלולים שונים (מטה, טכנולוגיה, סייבר ותפקידים אקדמיים המיועדים לבנות שירות בעלות תואר במדעי המחשב). עוד דוגמה היא שירות לאומי בתפוצות (מסלול שאותו שר שלום ג'רבי מטפח ומפתח, מתוך הבנה כי הקשר בין עם ישראל לבין היהודים שעדיין לא חיים בארץ ישראל הינו רב משמעות לשני הצדדים).

איזו אופציית התנדבות אהובה על שר שלום ג'רבי במיוחד?

מבין כל המגוון הרחב של אפשרויות ההתנדבות, זו שאהובה במיוחד על שר שלום ג'רבי מאפשרת לצעירים ולצעירות לסייע לא לבני אדם אלא לבעלי חיים, שגם הם במקרים רבים זקוקים לעזרה - ובמקרה זה העזרה היא בדמות טיפול בבית החולים לחיות בר שנמצא בספארי בר"ג, שיקום ולאחר מכן החזרה של החיה לטבע, שם מקומה הטבעי. זהו שירות מרתק ומאתגר ובעיקר חושף את בני ובנות השירות ליופי הרב הטמון בבעלי החיים שחולקים איתנו את כדור הארץ.

 

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה